Il mostro. Ιταλία, 1996. Σκηνοθεσία: Ρομπέρτο Μπενίνι. Σενάριο: Ρομπέρτο Μπενίνι, Βιντσέντζο Τσεράμι, Μισέλ Μπλαν. Ηθοποιοί: Ρομπέρτο Μπενίνι, Μισέλ Μπλαν, Νικολέτα Μπράσκι, Φράνκο Μεσκολίνι. 111'
Πρόκειται για μια απολαυστική, με διασκεδαστικά οπτικά γκαγκ, κωμωδία του Μπενίνι με τον ίδιο στον ρόλο ενός αθώου ανθρωπάκου που θεωρείται ο κύριος ύποπτος για σειρά σεξουαλικών εγκλημάτων.
Πρόκειται για μια απολαυστική, με διασκεδαστικά οπτικά γκαγκ, κωμωδία του Μπενίνι με τον ίδιο στον ρόλο ενός αθώου ανθρωπάκου που θεωρείται ο κύριος ύποπτος για σειρά σεξουαλικών εγκλημάτων.
Ο Ρομπέρτο Μπενίνι είναι ένας απολαυστικός κλόουν, κληρονόμος του ταλέντου κωμικών από τον Τσάπλιν και τον Χάρι Λάνγκτον μέχρι τον Τζέρι Λούις και τον Μίστερ Μπιν. Εκτός από τις ταινίες που σκηνοθέτησε ο ίδιος, ο Τζιμ Τζάρμους είναι εκείνος που κατάλαβε περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο το ταλέντο του κωμικού αυτού, δίνοντάς του την ευκαιρία να το αναδείξει και να τον κάνει διεθνώς γνωστό στην απολαυστική ταινία του «Στην παγίδα του νόμου».
Στο «Τέρας» (1996), την καλύτερη ίσως από τις κωμωδίες που σκηνοθέτησε ο ίδιος ο ηθοποιός, ο Μπενίνι ερμηνεύει έναν βασικά αθώο, κάπως κουτοπόνηρο τύπο, τον Λόρις, που προσπαθεί με κάθε τρόπο να επιβιώσει: κουβαλώντας κούκλες, προσπαθώντας να αποφύγει με διάφορα κόλπα την πλήρωμη του ενοικίου του και γεμίζοντας την καμπαρντίνα του και κλέβοντας διάφορα προϊόντα από το σουπερμάρκετ. Τα πράγματα όμως περιπλέκονται όταν η αστυνομία, εξαιτίας διαφόρων συμπτώσεων, τον θεωρεί κύριο ύποπτο για μια σειρά σεξουαλικών εγκλημάτων. Τα πράγματα μπερδεύονται όταν μια σέξι αστυνόμος (στον ρόλο η σύζυγος του ηθοποιού, Νικολέτα Μπράσκι) αναλαμβάνει να τον... αποκαλύψει.Γύρω από την κάπως ισχνή αυτή υπόθεση, ο Μπενίνι φτιάχνει μια σειρά από διάφορα οπτικά, κάπου κάπου φαρσικά, διανθισμένα με διάφορα σεξουαλικά υπονοούμενα, γκαγκ, με τον ίδιο να τους δίνει τη φρεσκάδα και το σωστό τάιμινγκ που απαιτείται. Αποτέλεσμα: μια απολαυστική κωμωδία που βλέπεται με την ίδια πάντα ευχαρίστηση.
Του Νίνου Φενέκ Μικελίδη από την εφημερίδα Ελευθεροτυπία.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου