Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προβολή ταινίας και συζήτηση για το νερό

Τη Δευτέρα 14/2/2011 και την Τετάρτη 16/2/2011 στην αίθουσα του Δημοτικού Σχολείου Σταγιατών στις 7 το απόγευμα θα προβληθούν αντίστοιχα τα δύο μέρη της διλογίας του Κλοντ Μπερρί Jean de Florette (Ζαν ντε Φλορέτ) και Manon de Sources (Η Μανόν των πηγών).
Πρόκειται για γαλλική ταινία σε δύο μέρη-συνέχειες, χωρίς το καθένα από αυτά να χάνει την αυτονομία του, με θέμα το νερό. Το σενάριο της ταινίας βασίζεται στα ομώνυμα μυθιστορήματα του Μαρσέλ Πανιόλ της σειράς με τον τίτλο Το νερό των λόφων (L'eau des collines).
Jean de Florette: Στα μέσα της δεκαετίας του '20, σ' ένα μικρό χωριό της Προβηγκίας ο Ζαν Καντορέ (Ζαν ντε Φλορέτ) έρχεται να εγκατασταθεί με τη γυναίκα του και την κόρη του στη γη που μόλις κληρονόμησε. Ο γείτονας γερο-Σεζάρ μαζί με τον ανιψιό του προσπαθούν να τον διώξουν από τη γη του, γιατί χρειάζονται την πηγή που υπάρχει εκεί προκειμένου να καλλιεργήσουν γαρύφαλλα. Στη διαμάχη που ξεκινά ο Σεζάρ αποκλείει το νεοφερμένο αγρότη από την πηγή του νερού ενώ ο τελευταίος προσπαθεί να βρει νερό για τις καλλιέργειές του.
Πρωταγωνιστούν: Υβ Μοντάν, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Ντανιέλ Οτέιγ, Ελιζαμπέτ Ντεπαρντιέ
Manon de Sources: Στο δεύτερο μέρος της ταινίας, τη σκυτάλη στη διαμάχη για το νερό παίρνει η Μανόν, κόρη του Ζαν ντε Φλορέτ, η οποία επιστρέφοντας στη γη του πατέρα της για να γίνει βοσκοπούλα, αποφασίζει να ιδιοποιηθεί την πηγή του νερού στερώντας όλο το χωριό από το νερό.
Πρωταγωνιστούν: Υβ Μοντάν, Ντανιέλ Οτέιγ, Εμμανουέλ Μπεάρ, Ιππολύτ Ζιραρντό
Μετά την προβολή των ταινιών θα ακολουθήσει συζήτηση για το νερό.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γιορτή Παραδοσιακού Σπόρου, 29-30/4: Το πρόγραμμα

Γιορτή Παραδοσιακού Σπόρου και Οικολογικού Κήπου-μπαξέ Κοινά αγαθά – Ιδιωτικοποιήσεις – Αυτόνομες Κοινότητες Σταγιάτες 29-30 Απριλίου 2023 Στη φετινή γιορτή συζητάμε για τα κοινά αγαθά, το νερό, τους σπόρους, τη γη, τον αέρα, τους δημόσιους χώρους και την επίθεση που δέχονται καθημερινά από τα κέντρα εξουσίας και το κεφάλαιο. Αυτά που ίσως θεωρούνται δεδομένα, δεν είναι και τα κινήματα για τη γη και την ελευθερία μάχονται για την υπεράσπισή τους απέναντι στην επιβολή των κανόνων της αγοράς και την κρατική καταστολή. Ο αγώνας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού, των σπόρων και της γης, ο αγώνας ενάντια στην καύση σκουπιδιών, στις ανεμογεννήτριες και το LNG , συναντώνται και συνομιλούν για να χτίσουμε τις αντιστάσεις μας συλλογικά σε μια κοινωνία με αυτόνομες κοινότητες αγώνα και ελεύθερους ανθρώπους. Το πρόγραμμα της Γιορτής Σάββατο 29/4/23 10:00 Έναρξη γιορτής – διάθεση φυτωρίων 10:30 Εργαστήρι COB φυσική δόμηση και βιοκλιματική αρχιτεκτονική 12:00 Εργαστήρι για πα...

Γιορτή Παραδοσιακού Σπόρου και Οικολογικού Κήπου-μπαξέ

 Γιορτή Παραδοσιακού Σπόρου και Οικολογικού Κήπου-μπαξέ το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Απριλίου, στις Σταγιάτες. Το θέμα που θα μας απασχολήσει φέτος είναι οι αυτόνομες κοινότητες και τα κοινά όπως το νερό και οι δημόσιοι χώροι, τα οποία βάλλονται από τη λαίλαπα της ιδιωτικοποίησης, τόσο σε τοπικό όσο και παγκόσμιο επίπεδο. Σύντομα θα δημοσιευθεί το αναλυτικό πρόγραμμα της γιορτής.

Προβολή του ντοκιμαντέρ του Δ. Κουτσιαμπασάκου "Ο Ηρακλής, ο Αχελώος και η Μεσοχώρα"

  Το ντοκιμαντέρ του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου «Ο Ηρακλής, ο Αχελώος και η Μεσοχώρα» θα προβληθεί στις Σταγιάτες , την Τετάρτη 28 Ιουλίου στις 9:10 το βράδυ. Πρόκειται για μια καταγραφή του έργου του φράγματος του Αχελώου και πώς αυτό επηρεάζει τις ζωές των κατοίκων της Μεσοχώρας, αλλά και τη ζωή του ίδιου του σκηνοθέτη που κατάγεται από την περιοχή. Το ντοκιμαντέρ ξετυλίγει την απίστευτη ιστορία της ομηρίας του χωριού, αλλά και του αξιοθαύμαστου αγώνα των Μεσοχωριτών. "Το χωριό βιώνει μια πολύ άσχημη κατάσταση, εδώ και πολλά χρόνια. Οι κάτοικοι είναι εγκλωβισμένοι, όμηροι στην κυριολεξία, του φράγματος. Τίποτα δεν μπορεί να κινηθεί (να επιδιορθώσουν τα σπίτια τους, να χτίσουν, να επενδύσουν) γιατί πάνω από τα κεφάλια τους είναι κρεμασμένος ο πέλεκυς του φράγματος και του πλημμυρίσματος της περιοχής", λέει ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος. Η αγάπη του σκηνοθέτη για τον τόπο καταγωγής του είναι εμφανής σε κάθε πλάνο, αποτυπώνεται με την τρυφερότητα, την ευαισθησία και ...