Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το γεφύρι στο ρέμα της Μάνας στις Σταγιάτες


Από την Κυριακή 12 Αυγούστου, το μεσημέρι, το γεφύρι του ρέματος της Μάνας είναι έτοιμο για χρήση από τους περιπατητές του μονοπατιού Σταγιάτες- Άγ.Δημήτρη Άνω Βόλου. Κατασκευάστηκε , όπως και το γεφύρι στο Μέγα Ρέμα, από κατοίκους των Σταγιατών.  Έχει άνοιγμα 4 μέτρα και πλάτος 1.1 μέτρα, είναι ξύλινο και εξασφαλίζει το ασφαλές και άνετο πέρασμα του ρέματος όλο το χρόνο.
Στο σημείο που κατασκευάστηκε το τοποίο είναι καταπληκτικό, με τεράστια πλατάνια και ένα  καταρράκτη να σχηματίζει μία όμορφη μικρή λίμνη. Στην πλευρά του ρέματος προς τις Σταγιάτες υπάρχουν τα ερείπια του αλευρόμυλου του Μάγκα με άθικτους τους μηχανισμούς κίνησης και  τις μυλόπετρες. Κάτοικοι των Σταγιατών εργάζονται μεθοδικά για να το καταστήσουν επισκέψιμο  και σύντομα θα οργανώσουν έκθεση φωτογραφίας με λεπτομέρειες του μύλου στο Κοινοτικό Κέντρο Παράδοσης και Πολιτισμού του χωριού.
Το συγκεκριμένο μονοπάτι χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι των  Σταγιατών σε καθημερινή βάση για να φτάνουν  ως την στάση του λεωφορείου στο κοιμητήριο του Αγ.Δημητρίου για τις μετακινήσεις τους από και προς τον Βόλο, μέχρις ότου στα μέσα της δεκαετίας του '60 έφτασε το πρώτο αστικό λεωφορείο στις Σταγιάτες. Έκτοτε εγκαταλήφθηκε και παραδόθηκε στη άγρια βλάστηση. Μετά από 40 χρόνια οι Σταγιατιώτες το εντόπισαν, το καθάρισαν, το σηματοδότησαν και το παρέδωσαν στους περιπατητές Έλληνες και ξένους.
Περισσότερες λεπτομέρειες, φωτογραφίες  και περιγραφές για το συγκεκριμένo και τα υπόλοιπα  μονοπάτια των Σταγιατών υπάρχουν στην ιστοσελίδα www.everytrail.com.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γιορτή Παραδοσιακού Σπόρου, 29-30/4: Το πρόγραμμα

Γιορτή Παραδοσιακού Σπόρου και Οικολογικού Κήπου-μπαξέ Κοινά αγαθά – Ιδιωτικοποιήσεις – Αυτόνομες Κοινότητες Σταγιάτες 29-30 Απριλίου 2023 Στη φετινή γιορτή συζητάμε για τα κοινά αγαθά, το νερό, τους σπόρους, τη γη, τον αέρα, τους δημόσιους χώρους και την επίθεση που δέχονται καθημερινά από τα κέντρα εξουσίας και το κεφάλαιο. Αυτά που ίσως θεωρούνται δεδομένα, δεν είναι και τα κινήματα για τη γη και την ελευθερία μάχονται για την υπεράσπισή τους απέναντι στην επιβολή των κανόνων της αγοράς και την κρατική καταστολή. Ο αγώνας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού, των σπόρων και της γης, ο αγώνας ενάντια στην καύση σκουπιδιών, στις ανεμογεννήτριες και το LNG , συναντώνται και συνομιλούν για να χτίσουμε τις αντιστάσεις μας συλλογικά σε μια κοινωνία με αυτόνομες κοινότητες αγώνα και ελεύθερους ανθρώπους. Το πρόγραμμα της Γιορτής Σάββατο 29/4/23 10:00 Έναρξη γιορτής – διάθεση φυτωρίων 10:30 Εργαστήρι COB φυσική δόμηση και βιοκλιματική αρχιτεκτονική 12:00 Εργαστήρι για πα...

Γιορτή Παραδοσιακού Σπόρου και Οικολογικού Κήπου-μπαξέ

 Γιορτή Παραδοσιακού Σπόρου και Οικολογικού Κήπου-μπαξέ το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Απριλίου, στις Σταγιάτες. Το θέμα που θα μας απασχολήσει φέτος είναι οι αυτόνομες κοινότητες και τα κοινά όπως το νερό και οι δημόσιοι χώροι, τα οποία βάλλονται από τη λαίλαπα της ιδιωτικοποίησης, τόσο σε τοπικό όσο και παγκόσμιο επίπεδο. Σύντομα θα δημοσιευθεί το αναλυτικό πρόγραμμα της γιορτής.

Προβολή του ντοκιμαντέρ του Δ. Κουτσιαμπασάκου "Ο Ηρακλής, ο Αχελώος και η Μεσοχώρα"

  Το ντοκιμαντέρ του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου «Ο Ηρακλής, ο Αχελώος και η Μεσοχώρα» θα προβληθεί στις Σταγιάτες , την Τετάρτη 28 Ιουλίου στις 9:10 το βράδυ. Πρόκειται για μια καταγραφή του έργου του φράγματος του Αχελώου και πώς αυτό επηρεάζει τις ζωές των κατοίκων της Μεσοχώρας, αλλά και τη ζωή του ίδιου του σκηνοθέτη που κατάγεται από την περιοχή. Το ντοκιμαντέρ ξετυλίγει την απίστευτη ιστορία της ομηρίας του χωριού, αλλά και του αξιοθαύμαστου αγώνα των Μεσοχωριτών. "Το χωριό βιώνει μια πολύ άσχημη κατάσταση, εδώ και πολλά χρόνια. Οι κάτοικοι είναι εγκλωβισμένοι, όμηροι στην κυριολεξία, του φράγματος. Τίποτα δεν μπορεί να κινηθεί (να επιδιορθώσουν τα σπίτια τους, να χτίσουν, να επενδύσουν) γιατί πάνω από τα κεφάλια τους είναι κρεμασμένος ο πέλεκυς του φράγματος και του πλημμυρίσματος της περιοχής", λέει ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος. Η αγάπη του σκηνοθέτη για τον τόπο καταγωγής του είναι εμφανής σε κάθε πλάνο, αποτυπώνεται με την τρυφερότητα, την ευαισθησία και ...